Nytt år, nya rutiner

Theo har kommit in i någon fas nu då I N G E N T I N G duger. Phu! Ibland vill han sitta i typ 5sek sen vill han ligga på rygg, leka, ligga själv, titta och äta på sina händer, titta och äta på mina händer, ligga nära mig, sitta i knä, känna på mitt ansikte, att vi sjunger, titta i spegeln, pilla på sina fötter.. Så var en minut gjord ;) Närå.
Ta det inte fel, jag ÄLSKAR att vara mamma mer än någonting annat! Men när jag inte vet vad han vill (och han själv knappt vet?) så blir det lite påfrestande.

Och tyvärr har jag inge bra tålamod med tom mage (vi vaknar sent och jag äter knapp något förns middagen). Så till middag idag fick jag i mig 6 potatisar och en hel burk fiskbullar. Haha! Och nu sitter jag med en kopp kaffe och mumsar i mig choklad sen julen. Blir så less att jag slarvar med maten när jag vet hur stor skillnad det gör på mitt humör och att jag ofta är supertrött trots många timmars sömn varje natt. Typ omöjligt för mig att kliva upp före 12..

Jag är SÅ glad att vardagen är tillbaka, att det nu börjar lite aktiviteter igen såsom babysim och kyrkis. Förhoppningsvis slutar vi sova till 12 och istället kliver upp tidigare och tar vara på dagen och att jag därmed börjar äta frukost, lunch och middag.

Min goding! Jag vill bara pussa en massa på dig!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback