Brukar sällan lägga Theo på mage för han gillar inte det och då struntar jag i det helt enkelt. Tänker att hans nacke tränas på annat sätt ändå, vilket jag fick bevis på nu.
Jag fick för mig att testa lägga han på mage och sen en stöttande hand under hans bröst. Voilà! Han kan han med, 10 veckor idag 




Idag har vi bara varit hemma. Mamma hälsade på och hade köpt kläder till Theo :D 
Theo har surrat, ätit och sovit väldigt mycket. Jag har bakat till dopet, möblerat om på Theos rum och satt upp lite hyllor och tavlor. Hinner mycket på hans sovstunder :)

Kommentarer
emelie Norin säger:

Inez låg knappt heller på mage, hon blev bara arg och ledsen så jag struntade också i de och det är inget fel på henne för de ;) som du säger så tränar dom nacken ibland ändå :) Min BVC sköterska sa då Mira föddes,nåt om att det även skulle vara bra för bålen och ryggen och att det fanns nån studie som visar på att barn som legat lite på magen kan bli lite klumpiga och snubbla/ramla mkt.. Det stämmer faktiskt in på Inez,hon kan snubbla på en tråd ,haha ;) fast jag tror hon hade gjort de ändå ;) Mira låg heller inte mkt på magen så hon blir väl snubblig isof hon med om de ska stämma?! :p vad söt han är förresten!!! :):)

Svar: Det har jag aldrig hört talas om, undra om det stämmer? Jag måste fråga på onsdag när vi ska till BVC och det även kommer vara en barnläkare där :) Men oavsett vad dom säger så kommer läkare och sköterskor alltid säga olika, är ju svårt att veta vem man egentligen ska lyssna på. Jag kommer ändå göra det som känns bäst för oss :P
Tack så mycket :))
Matilda Lindqvist

2013-11-01 | 22:16:13
Anonym säger:

Jamen fråga,jag blev alldeles paff då hon sa det till mig, har aldrig nånsin hört de förut :p Jag kom ihåg att jag nästan fick skäll med Inez för jag sa att jag inte ville ha hon på magen för hon blev bara arg och ledsen och gör ju ont i mammahjärtat då.. Men enligt hon gjorde de inget om dom grinade en stund för de var viktigt, SUCK!!!! ;) jag struntade i de ändå, hellre en glad en ledsen bebis :)

Svar: Ja det riktigt skär i hjärtat när dom små är ledsen. Klart det inte gör något om dom grinar lite, men om jag får välja mellan en glad eller ledsen Theo så är valet väldigt lätt ;) Det blir nog en riktig karl av han tillslut ändå, oavsett om han ligger på magen eller ej ;p Men jag ska absolut fråga på onsdag och höra vad dom säger! :)
Matilda Lindqvist

2013-11-02 | 15:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback