Vaknade hyfsat tidigt idag för att vara oss ;) Efter lite morgonmys fick Theo sig ett skönt bad och sen somnade han gott. Då gick vi ner till stan och bytte en body.

Theo fick agera modell när en kvinna ville pröva en mössa på honom för att se om den passade en 2månaders. Hon passade även på att säga "Men vad stor han är!" Vilket jag vart irriterad på för:
1: Vad ger henne rätt till att kommentera hur mitt barn ser ut på ett, ur mina öron, negativt sätt?
2: Hur kan hon se hur han ser ut genom att titta på huvudet? Resten av kroppen var täckt av massa kläder och en filt! 
3: Han är inte Så stor! Visst, han vägde mer när han var 6veckor än vad jag vägde när jag var 3månader. Men han följer SIN kurva sååå fint!
4: Alla barn växer olika!


Så jag sa till henne "Näe! Han är inte stor!"

Idiot.

(Det är inte de att man inte får säga att han är stor, för jag förväntar mig att han ska växa varje dag :) Det var mer hennes sätt att säga det på, hur hon lät som jag störde mig på.)



Kommentarer
Julia Persson säger:

Han är inte stor, han är inte liten, han är perfekt :)

Svar: Det har du helt rätt i! :D
Matilda Lindqvist

2013-10-24 | 21:40:32
Bloggadress: http://cholia91.blogg.se/
emma wrang säger:

Håller med Julia, han är inte stor.
Om Theo vore stor vad är då Elias, gigantisk ?! ;-)
Dumma tant..

Svar: Haha, om jag får välja så ser hellre att barn är "stora" än smala faktiskt :) jobbigt om ett smalt barn blir riktigt sjuk och inte har något att ta på :(
Jaja var väll egentligen inte mycket att störa sig på, men tycker ändå inte att främlingar ska kommentera mitt barn :))
Matilda Lindqvist

2013-10-25 | 13:24:45
Linda Källberg säger:

Vilket idiot!

Jag hade reagerat precis som du! Theo är helt perfekt på alla sätt och vis :)

Svar: Ja! Vissa vet nog inte vad som är okej att säga och inte.. :/
Matilda Lindqvist

2013-10-27 | 20:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback