Igår var vi på första föräldraträffen och det var babymassage som stod på schemat. Var så mysigt att se alla nakna bebisar ligga bredvid varandra och göra små ljud. Theo tyckte säkert det var mysigt med massage men han var mer instresserad av de andra bebisarna och låg o vred och vände sig för att titta på dom. Han var nämligen äldst i gruppen. En var 2 månader och fyra stycken var 3 månader. Theo kändes så stor :D
När vi presenterade oss berättade jag om Theos knoppar direkt, så ingen funderar på var det är men inte vågar fråga. Efter det var det en tjej som fråga lite om det och en annan som berätta om hennes kompis barn som också hade knoppar men tog bort det vid 2års ålder. Jag blir helt fascinerad av att det verkar vara "vanligt" men att man aldrig tidigare hört eller sett det och nu dyker det upp lite överallt. Det verkade iallafall vara en bra grupp och jag längtar till nästa gång.




Inatt vaknade Theo 2:30.. Jag kan inte minnas senaste gången han vaknade på natten. Men jag tror han har kommit in i någon fas för han har börjat vakna och gallskrikit som om han drömmer mardrömmar. Jätteobehagligt och det skär i hjärtat. Men det går nog över. 

Nu hör jag hur min lille kille börjar vakna. Ska slänga i mig maten och sen lägga mig bredvid honom. Det är supermysigt när han är nyvaken, varm o go!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback