Bm-besök

Jag har inget roligt att skriva. Bm kunde inte bestämma sig om hur bebis låg. I gynstolen var det ruckbart, men när jag låg rakt var det rörligt tyckte hon. Hon vart lite fundersam.
Livmodertappen var mjuk (men stängd) det var väll de som var lite positivt. Men till helgen trodde hon inte på någon bebis iallafall.

Kommer få en remiss till sjukhuset till veckan, troligtvis fredag då jag är 41+3. Tydligen då man ska göra UL, ctg och prata om igångsättning. Jag håller tummarna för att bebis vill komma utan igångsättning. Jag vill vara med om en "vanlig" förlossning där allt sker som det ska...

Hade hoppats på att få höra "nu är det nära!" eller liknande.. Men nu känns det ännu längre bort när h*n fortfarande inte är fixerad. Vilket för övrigt är ovanligt bland förstföderskor. Såklart! Så när jag kom hem kom tårarna, för ja, nu är jag less! Gör ont när jag går och det drar så inåthelvete ibland i ljumskarna. Så bm trodde på foglossning. Tack! Precis vad jag behövde såhär på slutet. Snart får jag väll bristningar också! ;(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback