It's a good thing tears never show in the pouring rain

Jag har världens bästa mamma!!! Förut när jag och Nicklas åkte till gamla lägenheten för att städa ut den så står mammas bil utanför. Förstår att hon åkt dit för att hjälpa oss utan att säga det. Jag hade förbjudit henne att åka dit och städat för att jag ville att vi skulle göra det själv. Jag är alldeles för tjurig och envis för att be om hjälp. Jag är som barnen -kan själv.

Men denna städning som har tyngt mig enda sedan vi flyttat. Mycket pga att vi fått hörat från olika håll att vi måste städa och göra den klar nu. Jag har haft panikkänslor varje gång jag kommit hem för att jag inte åkte till den lägenheten och städade istället. Mådde så fruktansvärt dåligt över det. Jag hatar när saker inte blir gjorda. Så jag ville nästan inte åka hem så jag skulle bli påmind om det. Var alltid skönt att åka hemifrån, åka och hälsa på folk eller åka på jobbet. Då kunde jag koppla av lite och tänka på annat.

Men iallafall, när vi kommer in hade mamma nästan städat allt. Vart så glad och så lättad. Vilket får mig att inse att det är inte dumt att be om hjälp. Jag måste sluta med att vara så tjurig.

Och nu när vi kom hem igen så kändes det för första gången riktigt riktigt skönt. Så nu kanske jag äntligen kan börja slappna av och njuta av att vi har en egen lägenhet tillsammans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback