När ska han lära sig vart han bor?

Har varit less på våran granne hela kvällen. Han har suttit och spelat gitarr och sjungit. Irriterande. Men det är ju fredagkväll så jag får väll ha överseende med det. Tror tillochmed att de ha fest där uppe. Dunkar på som tusan nu och tror att de har en elefanflock där så som dom stampar i golvet.

Appro på grannen. Häromdagen stod jag och tog på mig ytterkläderna för att fara till jobbet. Hör hur någon försöker öppna dörren, drar och sliter i den. Jag öppnar dörren, kikar ut och ser den här killen stå där utanför. Han tittar på mig. Han tittar in på Andreas som ligger i soffan. Han tittar på mig. Han tittar på namnskylten bredvid dörren. Tittar på mig. Sen går han. Säger ingenting. Han bara går. Uppåt.

Igår när jag kom hem så smiter våran katt ut i trappuppgången, som vanligt. Jag jagar henne två trappor upp. När jag går ner en trappa kommer den där killen igen. Han är påväg att gå uppför en trappa till, inser väll att han bor inte på tredje våningen, utan på andra, där jag står. Så han backar nerför, går mot dörren. Jag pratar med honom men får inget svar..

Varför vill han inte prata med mig?
Jag vet ju nu iallafall att han inte är stum.
Har faktist hört honom sjunga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback