Tandläkaren skällde på mig

Hemkommen från tandläkaren nu. Jag gör tydligen inget rätt när det gäller tänderna och munnen. Här är lite grejer som jag inte gör rätt..

Jag borstar tänderna fel
Jag borstar dom för hårt
Jag använder fel munskölj för min mun
Jag använder tandtråd för sällan
Jag gör inte rent tillräckligt bra bakom tråden på nedre tandraden
Jag äter för mycket frukt
Jag dricker för mycket läsk
Jag äter för mycket surt helt enkelt


Så nu har jag varit på apoteket och ska köra igång och ta hand om min mun och mina tänder så jag inte får tandlossning i 25 års ålder. För tydligen så borstar jag "bort" tandköttet och det får man inte tillbaka. Mm, mysigt.



Jag lyssnade på allting hon sa. Jag lyssnar gärna på tandläkaren eftersom jag har problem med tänderna, så dom lär ju veta vad dom pratar om. Hon gav mig massa förslag, men tillslut sa jag "NEJ! Det gör jag inte!!! Aldrig, jag kommer spy då!" Vet ni vad hon sa att jag skulle göra??! Jag skulle ta tandkrämsskum och köra runt med det i munnen.

Den som har sett mig borsta tänderna vet att jag inte klarar av tandkräms skum. (Var det inte du Sandra som skrattade åt mig när du såg att jag höll på att spy när jag hade massa skum i munnen?!) För mycket skum i munnen och jag får panik.

Så något sånt blir det icke för mig!

Kommentarer
Sandra säger:

Haha jo när vi var i stockholm :P Tänkte vad fan håller du på med, har aldrig sett någon som borstar tänder som du ;P haha

2008-11-06 | 00:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback