Jag är fast

Jag har nog aldrig varit så fast i en serie som Gossip Girl. Jag har alltid tyckt om det där rika glamorösa livet. Tänk själv att leva med mycket pengar! När jag ser den där serien blir jag bara mer sugen att bli rik och kunna köpa det mesta. Har alltid känt så och kommer nog alltid göra det. Hatar att leva snålt och inte kunna unna sig saker. Jag blir avundsjuk på hur bra vissa har det.

Men visst, jag har det jättebra, verkligen! Jag har inte bara ett, utan 2 jobb med underbara arbetskamrater och en lön varje månad som gör att jag klarar mig, och faktiskt kan unna mig saker. Jag har en lägenhet tillsammans med världens bästa, som jag har varit tillsammans med i 3,5år nu! Har en katt och en hund som är världens bästa djur. Världens bästa mamma som hjälper mig i alla lägen  och resten av familjen är också bäst. Jag har en egen bil och kan ta mig fram på egen hand. Har massor med vänner men har verkligen hittat en vän som jag litar på till 100%.

Hur många är det som har det så bra? Hur många är det inte som har en partner? Som inte har ett jobb? Eller inte har kontakt med sin familj? Som kanske inte heller har några vänner? Jag har det nog jäkligt bra, men alltid finns det något annat i mig som lockar.

Det där med att vara rik. Det lockar mig. Det är som Andreas säger när han blir arg på mig för att jag är sur för att jag inte har råd att köpa något jag vill ha "Du jobbar inte för att ha råd med hyra. Du jobbar för att kunna köpa dig ett par skor" Men jag älskar pengar. Så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback